24.04.2009

ANAOKULUNDA YILLIK PLAN

5-6 Yşındaki bir çocuğun anaokulunda öğrendiği genel konular.
ilk olarak :
OKULUM: okulun genel bölümleri gezdirilip tanıtılır, okulun kurallarından bahsedilir. Bu konuya uygun şarkılar şiirler oyunlar öğretilir.
Şarkı:
Sonbahar geldi leylekler uçtu
Okul acıldı koştu çocuklar,
Eylül Ekim Kasım mevsim ayları
Memiş dayı eker boş tarlaları...
Oyun:
Kim yok? uyunu. öğtrm. çocukların gözlerini kapamasını ister. çocuklardan bir tanesini dışarıya çıkartıp, arkadaşlarının kimin çıktığını bulmasını ister.( ilk günlerde bu oyun çocukların arkadaşlarını daha erken tanımasına yardımcı olucaktır.)

BEN KİMİM?: kızmı erkekmi olduğu benimsetilir, duygulardan bahsedilir, duyu organlarımız kavrtılır konuya alakalı faaliyetler seçilir.
Şarkı:
Ben bir elma kurduyum kıvrıla kıvrıla yüzerim
'' '' '' '' '' ''
içime yarmaz kurt düştü kurtlar başıma üşüştü
'' '' '' ''
Gıd gıd gıd nariniri nayy, gıd gıd gıd nariniri nayy..
Oyun:
Ses tanıma.. öğtr. çocuklardan birini ebe olarak yanına alıp, arkasını döndürür. diğer bir arkadaşını çağırırıp arkasında cik cik diye ötmesini ister, seçilen ebe çıkan sesin kime ait olduğuu bulmaya çalışır...

BEN VE AİLEM: ailnin kimlerden oluştuğunu , isimleri kardeşleri akrabalarının kimler olduğu, evin bölümleri adres tel. öğretilir.
Şarkı:
Annem bana bir bebek aldı
Yanakları al al dı..
Gözleri boncuk mavi Saçları kumraldı
Ben bebeğimi çok severim,
Şekerle beslerim,
Yaramazlık yapınca , şekerde yok derim.
Bir gün gittik addaya çikolata almaya,
Yolumuzu kaybettik, başladık ağlamaya,
Ordan geçen bir polis amca yolumuzu gösterdi,
Bundan sonra addaya gitmek yok dedi..
Sordum bir gün arıya, yokmu senin bir yuvan?
Vızıldayıp gösterdi, bana koca bir kovan
Dönüp sordum serçeye, ya seninki nerede?
Cik cik dedi benimki, dal üstünde tepede...
Oyun:
Kurt baba... çocuklar halka oluşturur içlerinden biri kurt baba seçilip ortaya alınır. Etrafındaki çocuklar: ormanda gezer iken kurt babaya rastladım ben, kurt baba kurt baba napıyorsun?.. derler
kurt baba: kitap okuyorum vs. cevaplar verir.
çocuklar tekrar aynı nakaratı söylerler.
kurt baba: dişlerimi fırçalıyorum der.
çocuklar tekrar aynı nakaratı söylerler.
kurt baba: sizi yiyicemmmm diyerek çocukları yakalamaya çalışır.

MEVSİMLER: sonbahar kış ilk bahar yaz mevsimlerinin özellikleri, giysileri, meyveleri yaprak değişikliği vs. kar, yağmur, güneş, rüzgar konuyla ilgili faaliyetler yapılır.
Şarkı:
Yağ yağ yağmur, tarlada çamur
Ver Allahım ver, dolu dolu yağmur...

haydi gelin çocuklar kardan adam yapalım
' '' ''
Burnuna havuç, gözüne kömür, başına şapka takalım
Birde atkı bulalım boynuna şöyle saralım
İşte bu kardan adam, nede güzel bakıyor...
Oyun:
kutu kutu pense... çorap oyunu... çoçuklar panduflarını çıkarıp ortaya koyarlar hepsini karıştırırlar öğretmenleri 1.2.3 diye komut verdiğin de ilk önce aykabısını giymeye çalışırlar..

HAYVANLAR VE BİTKİLER: Doğadaki hayvanları vahşileri
evcilleri, bitkileri mevsimlik bitkileri ağaçları tanıyabilmeyi kavrarlar konuya ilişkin faaliyetler yapılır.
Şarkı:
Ceviz adam şip şap şop
Burnu uzun lü lü lüü
Karnı davul güm güm güm
Kaşı keman gıy gıy gıyy
Saçı rüzgar vuu vuuuu vuuğ
Bize güler hah hah haaa

MESLEKLER: Mesleklerin çeşitlerini öğrenip tanırlar. konuya alakalı faaliyetler yapılır.
Şarkı:
Ellerimiz le şap şap şap
Ayaklarımızla rap rap rap
Saçları lüle lüle, etekleri pile pile,
Doktor sana ne dedi, 5 yumurta ye dedi yemedin içmedin,
Ah sancım vah sancım ölüyorum doktorcuğum..
Oyun:
Sandalye kapmaca...
bunların yanı sıra fen ve doğa etkinlikleri, sanat etkinlikleri ve müzik etkinlikleriyle plan zenginleştirilmeli....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder